Diş İmplantı Cerrahisi İle Etkili ve Kalıcı Çözümler

Diş implantı cerrahisi, diş eksiklikleri oluşması durumunda kişilerin eski diş estetiğine sahip olması için yapılan bir işlemdir. Bu cerrahi, kemik yoğunluğuna bağlı olarak ve genel olarak kemik yoğunluğunun yeterli olmaması halinde kemik grefti kullanılarak yeniden bölgenin kemikleşmesi için yapılır. Genel olarak, kemiklerin durumuna göre yapılan bir tedavi yöntemidir.

Diş İmplantı Cerrahisi Hangi Durumlarda Yapılmaz?

Diş implantı cerrahisi her yaş grubu için yapılan bir işlemdir. Kayıp olan dişlerin tekrar yerine gelmesi için yapılan bir tedavi yöntemidir. Fakat bazı durumlarda, belirli hastalara bu işlem uygulanmayabilir. Aşırı sigara tüketimi olan hastalarda, diyabet rahatsızlığı, kalp hastalığı veya tansiyon sorunları olan kişilerde bu tedavi yapılmaz. Ayrıca kan pıhtılaşma sorunu olan, kanser tedavisi gören ve benzeri sorunları olan kişiler için de bu cerrahi uygulanmaz.

Diş İmplantı Cerrahisi Nasıl Yapılmaktadır?

İmplant cerrahisi genel olarak kişilerin kemik yoğunluğunun incelenmesi ile karar verir. Bununla beraber implant cerrahisi öncesinde, mutlaka diş yapısı incelenir. Kemik yoğunluğuna göre kişinin uygunluğu ölçülür. Sonrasında ise kemik grefti uygulanarak, kişilerde kemikleşme süreci oluşturulur. Bu durum tamamen diş implantı cerrahisinin ana sebeplerinden biridir. Diş implantı yapılmasından sonra kişiler için protez aşamasına geçilmektedir. İmplantın bu süre içerisinde mutlaka çene içerisine kaynaması gerekmektedir. Üç ay bir süre içerisinde implant ve çene kemiği tamamen bütünleşir. Sonrasında ise dişler hazır bir hale getirilir ve kişilere özel bir tedavi süreci uygulanır. Diş implantı cerrahisi sonrasında kişiler gerçek dişlerini kullandığı gibi, implantlı dişleri de aynı fonksiyonla kullanabilirler.

Diş İmplantı Cerrahisinin Avantajları Nelerdir?

Diş implantı cerrahisi, bireylerin kemik ve doku yapısına göre uygulanmaktadır. Bundan dolayı kişiler işlem sonrasında herhangi bir şekilde kötü bir his yaşamaz. Diş implantları tamamen doğal dişler gibi aynı şekilde kullanılmaktadır. Kişiler çiğneme, tutma veya koparma işlemlerini hissederek gerçek dişleri gibi devam ettirebilirler. Bu cerrahi yöntemin avantajları ise şu şekildedir;

• İşlemsırasında sağlam olan veya komşu olan dişler herhangi bir şekilde zarar görmez.
  • Tedavi süreci içerisinde komşu dişlere, kesilme işlemi uygulanmaz.
  • Dental implantları gerçek dişler gibidir görüntü ve his olarak herhangi bir şekilde gerçek dişlerden biri farkı yoktur.
  • Bu cerrahi, protez kullanımından daha rahat bir şekilde kullanılır tamamen sabittir.
  • Dental implant cerrahisi kişilere tamamen güçlü bir çiğneme işlemi sağlar.
  • Dental implant cerrahisi köprü olarak kullanılan protezlerinde daha destekli bir şekilde kullanılmasını sağlar.
  • Bu cerrahi uygulama ile kemik yapısına tutuculuk kazandırılır.

Bu işlem, kişilere uzun süre boyunca büyük bir avantaj sağlar. Kişiler herhangi bir şekilde problem yaşamadan rahat bir şekilde bu dişleri kullanabilirler. Diş implant cerrahisinin mutlaka uzman kişiler tarafından yapılması ve kontrol edilmesi gerekmektedir.

Diş İmplantı Cerrahisinin Dezavantajları Nelerdir?

Diş implantı cerrahisinde herhangi bir şekilde, komplikasyon görülmez. Komplikasyon riski son derece azdır. Ancak implant tedavisi öncesinde kişilerin aşırı sigara kullanması, şeker rahatsızlığı olması veya tansiyon hastalığı olması bu tedavinin başarısız olmasına yol açabilir. Bu hastalıklardan kaynaklı implant takımından sonra kişilerde travma oluşur ve implant çevresinde enfeksiyon oluşabilir. Ancak kişilerin sağlık durumunun kontrol edilmesi halinde, kişilerde herhangi bir şekilde komplikasyon oluşmaz.

Diş İmplant Cerrahisi Sürekli Olarak Kullanılabilir Mi?

Diş implantı cerrahisi ardından kişiler dişleri on beş yıldan fazla kullanılabilir. Kişiler implantlı dişlerini, tam performanslı bir şekilde kullanabilirler. Fakat kişilerin ağız ve diş sağlığına implant sonrasında daha çok dikkat etmesi gerekmektedir. Düzenli olarak ağız ve diş bakımını yapmanız halinde uzun süre boyunca diş implantınızı kullanabilirsiniz. Mutlaka diş implantı için, uzman bir diş hekimi tarafından destek alınız.

Diş İmplantı Kimlere Uygulanabilir?

Diş implantı birçok farklı yaş grubuna kolay bir şekilde uygulanabilir. Tek veya birçok farklı diş eksikliği için bu tedavi yöntemini tercih edebilirsiniz. İmplant kişilerin diş estetiği açısından son derece faydalı bir tedavi yöntemidir. Ancak gelişim çağındaki çocuklar için bu tedavi yöntemi sıklıkla tercih edilmez. Ayrıca aşırı derecede ağır sağlık sorunları bulunan kişiler için bu tedavi yöntemi kullanılmaz. Sürekli diş tedavisi alabilen birçok kişiye bu tedavi yöntemi uygulanmaktadır. Bununla beraber herhangi bir şekilde kronik rahatsızlığı olmayan kişiler içinde bu tedavi yöntemi tercih edilebilir. Kişilerin kronik rahatsızlıkları için gerekli tedavi veya ilaç tedbirleri alarak kişiler rahat bir şekilde implant tedavisi yaptırabilir.

Hangi Rahatsızlıklarda Diş İmplantı Cerrahisi Uygulanır?

Diş ve diş eti hastalıklarında kişilerin isteklerine göre diş implantı tedavisi uygulanabilir. Diş implantı cerrahisi özellikle dişlerini kaybetmiş olan kişiler için büyük bir avantaj sağlamaktadır. Kişiler psikolojik açıdan rahatlamak ve estetik bir diş yapısına sahip olmak için bu tedavi yöntemini tercih edebilirler. Protez kullanan kişilerde sıklıkla implant tedavisi tercih edebilirler. Hareketli veya hareketsiz protezler içinde kişiler diş implantı cerrahisini tercih edebilirler.

Gün: 0
Randevu gününüz ekibimiz sizinle irtibata geçtikten sonra belirlenecektir. Lütfen telefon numaranızı doğru girdiğinize emin olun.

Buraya Tıkla, Hemen Ara!